Een coalitie met ambitie!

"Uiteindelijk draaien alle bloemen naar de zon!"

Lieve vrienden, het is alweer een tijdje geleden dat het verkiezingen waren. Na de verkiezingen zijn we direct aan de slag gegaan met de coalitie-gesprekken. Daarbij hoort de afspraak, om niet naar buiten te treden tot het coalitieakkoord rond is. En hoe lastig is dat! Pffff, wat veel uren vergaderen, wat een passie, energie en emotie, wat een radiostilte. Maar dan komt er een moment dat het er is, het is gelukt. We zijn eruit!

Er is een akkoord, en we kunnen gaan bouwen! We hebben als VVD een mooie portefeuille waarin we onze wensen voor de toekomst goed kunnen waarborgen en onze kracht en competentie in kunnen zetten. Want we willen vooruit; een mooie regio waar we met zijn allen kunnen genieten van alle faciliteiten en dynamiek die onze regio biedt en denken daarbij specifiek aan onze jonge mensen. We blij met de posten ‘economie’, ‘ondernemerschap’ en ‘bedrijvigheid’. Daarbij gaan voor een dienstbare gemeente en kijken uit naar de invulling van de posten “personeel en organisatie’ en “financiën”.

Ja lieve mensen het spel is op de wagen; de kop is eraf! Na het schrijven van het verkiezingsprogramma, het voeren van de campagne en de onderhandelingen in het coalitieoverleg, is er nu een nieuwe tijd aangebroken. De tijd om dingen waar te maken, er te zijn, kaders te stellen, voortgang te toetsen en met name ‘er voor mensen te zijn’.

Vorige week was de eerste inhoudelijke raadsvergadering met ook de installatie van onze wethouder Jack Werkman en installatie van ons raadslid Maaike Basting. Deze week was de agenda lekker gevuld: een eerste Presidium overleg met alle fractievoorzitters; een overleg met de audit-commissie, een ontmoeting met een collega -fractievoorzitter. En namens de gemeente bloemen leggen bij 4 mei herdenking in Aardenburg, welke op voortreffelijke wijze door de dorpsraad onder leiding van Dinique en Marc georganiseerd was.

Lieve vrienden ik heb er zin in! Het zonnetje schijnt en de burgemeester Marga Vermue sprak de woorden “Uiteindelijk draaien alle bloemen naar de zon” (James Blunt). Laten we daarvoor gaan! Want we hebben immers al de meeste zonne-uren van Nederland!

Dan moet het toch kunnen lukken; om samen ervoor te zorgen dat de gemeente Sluis de meest gezonde en gelukkige gemeente in Nederland wordt! Wat denken jullie? We gaan er toch voor?

Want zonder ambitie; geen coalitie !