• VVD

Goed Lokaal Bestuur bij COVID

Bijgewerkt op: 23 nov. 2021

“Wij willen niet opnieuw een lock-down meemaken, we willen ondernemen en vooruit!”

Covid-19 heeft in heel Nederland negatieve invloed op (economische) ontwikkelingen. Ook in onze gemeente zijn inwoners, werknemers, ondernemers en ​sectoren zoals de horeca, ​cultuur, detailhandel en recreatie getroffen. Een vervelende en onzekere tijd voor velen. In deze onzekere tijd is het begrijpelijk en soms gemakkelijker om tegen allerlei maatregelen te zijn, terwijl het zoeken naar mogelijkheden van wat wel kan, ons vaak verder brengt.

Wij zijn trots op onze ondernemers, horeca, zorg, onderwijs/opvang, werkgevers, werknemers en vrijwilligers, die steeds weer opnieuw hun flexibiliteit getoond hebben en zich uitermate hebben ingespannen, om de gezondheid van hun klanten, gasten, patiënten, leerlingen/kinderen, werknemers, collega’s, buren, vrienden of familie, zo optimaal mogelijk te kunnen borgen"

Maar er is ook veel leed geleden. We willen in samenwerking met ondernemers, horeca, maatschappelijke sectoren (waaronder cultuur, onderwijs, zorg), zoeken naar slimme oplossingen om het leed wat te kunnen verzachten. Hier willen we samenwerking van slimme en creatieve initiatieven stimuleren en nodigen iedereen hiertoe uit om mee te denken en mee te doen.

Voorbeelden daarvan zouden kunnen zijn: evenementenbeleid, gezamenlijke digitale marketing en promotie voor vergroten online-bekendheid, gezamenlijke winkel/horeca-apps, verbreding van toeristische producten. Maar we denken ook aan het versterken en uitdragen van (online) cultuuraanbod, gezamenlijk organiseren van inzicht in de pre- en post resultaten van leerrendement, adequate digitale voorzieningen voor alle leerlingen die in de thuissituatie gebruikt kunnen worden, inrichten van voorzieningen van online zorg en data-gedreven zorg.

25 weergaven

Recente blogposts