Goed lokaal bestuur

Bijgewerkt op: 5 jan. 2022

"Samenwerken, verbinden en bruggen bouwen"

Wij zijn een stabiele groep betrokken lokale mensen, met een veelheid aan ervaring en competenties die een toegevoegde waarde willen zijn voor onze gemeente. We houden van een constructief debat, waarin op basis van argumenten naar elkaar geluisterd wordt en oplossingen gecreëerd worden. We houden niet van een cultuur die persoonsgericht schade aanbrengt en zullen altijd gaan voor verbinden en samenwerken.

De afgelopen periode hebben wij bestuurlijke verantwoordelijkheid genomen en hebben we veel kunnen realiseren. Voor de volgende bestuursperiode is het onze opgave om een aantal zaken die genoemd zijn in dit verkiezingsprogramma verder uit te werken.

Wij merken dat de politieke en publieke opinie verhard en willen daar graag pro-actief op acteren, waarbij wij de nadruk leggen op saamhorigheid en gastvrijheid. Want met verbinding bereik je meer dan met het uitvergroten van uiteenlopende standpunten. Wij hebben aandacht voor activiteiten die verbinding stimuleert en jong en oud aan onze gemeente (blijft) binden.

Wij zijn voor een transparant, laagdrempelig en integer bestuur, welke steeds gericht is op lokale oplossingen voor lokale vragen, problemen en uitdagingen. Voor de komende periode kunt u ook daar weer op rekenen. Onze deur staat voor iedereen open!